Friday, August 29, 2008

Kalau aku superhero

Korang pernah terfikir tak, kalau korang ni ada peluang nak jadi superhero, superhero camne yang korang nak jadi. Aku ingat nak jadi macam superman tuh, ada kuasa terbang. Senang sket aku nak pergi keje, jimat tenaga, jimat duit minyak. Pastu ada kuasa nak buat semua kerja dengan cepat. Boleh la aku basuh baju, kemas rumah cepat sket. Erm nanti aku boleh bantu polis tangkap semua penjenayah kat Malaysia ni. Lagi satu aku rasa nak memelihara binatang ajaib macam Doraemon tuh. Dia kan ada mesin masa. Lagi la kes-kes jenayah yang tak habis-habis kat mahkamah dapat diselesaikan. Kita pergi je waktu kejadian tu dengan mesin masa, pastu kan terus dapat detect sape yang buat salah. Kalau la kita boleh jadi superhero. Tapi takde orang macam tu kan? Kenapa agaknya? Sebab manusia ni kalau la ada kuasa macam tu tentu huru-hara bumi ni dengan penyalahgunaan kuasa yang berleuasa. Hehe! Mampu berangan je la kita semua ni.

No comments: